Висоцька громада
Рівненська область, Сарненський район

Звіт про роботу закладів дошкільної освіти Висоцької сільської ради за 2024 рік

Дата: 25.03.2025 10:36
Кількість переглядів: 73

ЗВІТ

про роботу закладів дошкільної освіти Висоцької сільської ради за 2024 рік

 

На балансі Висоцької сілської ради освіти перебувають Висоцький заклад дошкільної освіти «Льонок», Людинський заклад дошкільної освіти «Берізка», Дошкільний структурний підрозділ Вербівської гімназії, Дошкільний структурний підрозділ Туменського ліцею. Діють згідно з основними положеннями Конституції України, законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», «Про охорону праці», «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану», Базовим компонентом дошкільної освіти (нова редакція), Положенням про внутрішню систему забезпечення якості освіти в закладі, Положенням про заклад дошкільної освіти, Санітарним регламентом закладу дошкільної освіти, Статутами закладів освіти.

У 2024 році закладами було охоплено дошкільною освітою 122 дитини, із них – 2 дітей з числа внутрішньо переміщених осіб, 1 дитина перебуває за кордоном.

Протягом 2024 року в закладах освіти функціонувало 9 груп, із них:

  1. 1 група раннього віку;
  2. 2 групи молодшого дошкільного віку;
  3. 2 групи середнього дошкільного віку;
  4. 2 групи старшого дошкільного віку;
  5. 2 групи короткотривалого перебування.

    Зараховування дітей до закладів освіти здійснюється на підставі заяви батьків, медичної довідки про стан здоров’я дитини, карти профілактичних щеплень (форма 063/о), свідоцтва про народження дитини.

    На виконання пункту 3 статті 3, статей 11, 19, 20, 66 Закону України «Про освіту», Закону України «Про дошкільну освіту», статей 6, 22, 39, 41 Закону України «Про місцеве самоврядування» постійно здійснюється моніторинг дітей дошкільного віку, які проживають чи перебувають на території Висоцької територіальної громади.

    Штатний розпис закладів освіти відповідає вимогам Типового штатного розпису для закладу дошкільної освіти.

    Укомплектованість педагогічними кадрами та технічним персоналом здійснюється відповідно до штатного розпису: кількість працівників – 38, із них: педагогічних – 18, технічного персоналу – 20.

    В закладі освіти працювало 18 педагогічних працівників, а саме: директор – 2, вихователь-методист – 1, вихователі – 12, керівник музичний – 2,  інструктор з фізкультури – 1.

    У 2024 році освітня діяльність узакладі освіти проводилась у очному форматі.

    Організація освітньої діяльності у закладах дошкільної освіти протягом 2024 року здійснювалась відповідно до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Базового компоненту дошкільної освіти (Державного стандарту дошкільної освіти), Гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності (затверджено наказом МОН України від 20.04.2015 № 446), інструктивно-методичних рекомендацій Міністерства освіти і науки України від 27.07.2022 року № 1/8504-22 «Щодо окремих питань діяльності закладів дошкільної освіти у 2023/2024 навчальному році»  та  іншими чинними нормативно-правовими актами вищих органів державної влади.

    У 2024 навчальному році  організація освітнього процесу в закладах дошкільної освіти була спрямована на виконання основних завдань:

  • консолідувати зусилля педагогів і батьків щодо формування соціально-громадянської компетентності дітей дошкільного віку;
  • поглибити роботу з формування художньо-естетичної компетентності дошкільників, впровадження сучасних технологій художньо-продуктивного циклу, активізацію творчого потенціалу педагогів та батьків для залучення дітей до образотворчого мистецтва;
  • оптимізувати роботу щодо забезпечення функціонування системи загального та індивідуального психологічного захисту учасників освітнього процесу під час воєнних дій.

           Головні річні завдання знайшли своє відбиття в усіх складових річних планів роботи. Методична робота з педагогічними кадрами була спрямована на реалізацію основної мети: підвищення професійного рівня педагогів, координування зусиль педпрацівників закладу для вирішення пріоритетних завдань, створення оптимальних умов для підвищення результативності освітнього процесу.

    Педагоги закладу дошкільної освіти  активно приймають участь у онлайн- вебінарах, конференціях за різними напрямками роботи та отримують сертифікати. Значно підвищився рівень опанування новими комп’ютерними програмами. Використовуючи набуті знання, педагоги самостійно  створюють відеозаняття та дидактичні матеріали для організації дистанційної освітньої  роботи з дітьми, які щодня розміщуються у Вайбер-спільноті для батьків.

    З метою підвищення якості освітнього процесу та пошуку шляхів вдосконалення системи освітньої діяльності адміністрацією здійснювався моніторинг та контроль якості освіти в закладах . 

    Відповідно до річного плану у закладі проводилися виставки-, флешмоби, фото-виставки дитячих робіт до державних та календарних свят, в яких приймали участь  діти та їх батьки.

    У 2024році було проведено:

    День Миру, День Дошкілля, День захисника і захисниці України, Міжнародний день захисту тварин, флешмоб «Руханка сили», свято Осені, осінній Тиждень безпеки, день Толерантності, Всесвітній день дитини, День Гідності і Свободи,

    акція «Запали свічку», Міжнародний день домашніх тварин, Андріївські  вечорниці, день Зими, день ЗС, День української хустки,Свято Миколая, Різдвяні колядки, День Соборності України, свято Стрітення, акція «Подаруй бібліотеці книгу», день Єднання, день Державного герба України, акція «Ангели пам’яті», день Рідної мови, день народження Лесі Українки,день Кольорових олівців,день народження Ліни Костенко, театралізована казка «Ріпка на новий лад», Всесвітній день води, Весняне свято, день Космонавтики, Всесвітній день Землі

    весняний Тиждень безпеки, Великодній ярмарок тощо. Усі заходи висвітлювалися за допомогою фото-та відео матеріалів  у вайбер-групах батьків та на Facebook-сторінках закладів.

    У  закладах постійно проводиться робота щодо профілактики дитячого травматизму. З метою запобігання травматизму, вихователі в своїй роботі багато уваги приділяють вивченню правил електробезпеки, мінної безпеки, пожежної безпеки, безпеки на дорозі, поведінки з незнайомими людьми, з безпритульними тваринами, при знаходженні вибухонебезпечних або незнайомих предметів, у бомбосховищі, під час повітряної загрози, ознайомлення з небезпечними ситуаціями природного характеру(землетрус, ожеледь, повінь, тощо). Вихователі використовують інтернет ресурси, розробляють свій цікавий та повчальний матеріал для дітей та консультації для батьків вихованців.

    Особливу увагу колектив  приділяє зміцненню фізичного здоров’я дітей. Щотижня здійснюється опитування стану фізичного та психічного здоров’я вихованців. Щодня пропонується батькам проводити з дітьми зорову гімнастику, фізхвилинку, руханку, пальчикову гімнастику. Постійне нагадування про суворе дотримання норм зорового навантаження під час онлайн-занять та перегляду запропонованих розвивальних відео.

      У зв’язку  з воєнним станом, ключовими завданнями для педагогів є надання інформаційної, методичної, консультативної підтримки дітям та їх родинам. На  сайтах ЗДО, в групах Viber розміщуються матеріали для батьків щодо психолого-педагогічного супроводу дітей дошкільного віку та посилання на цікаві види спільної взаємодії з дошкільнятами.

    У закладах освіти організовано триразове гаряче харчування, вартість якого складала – 45,00 грн, із них: 27,00 грн – кошти батьків, 18,00 грн – кошти місцевого бюджету.

    Заклад освіти в офлайн-форматі відвідувало в середньому 112 дітей.

    Із них 117 дітей пільгових категорій, з них:

    діти з малозабезпечених сімей – 6 осіб;

    діти учасників бойових дій – 22 особи;

    діти із числа внутрішньо переміщених осіб (ВПО) – 2 особи;

    діти з багатодітних родин –13 осіб.

    Забезпечено безкоштовне харчування: дітям, позбавленим батьківського піклування, дітям із сімей, які отримують допомогу відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям» та  дітям, батьки яких є учасниками бойових дій. Було забезпечено  пільгову оплату за харчування в розмірі 50 % для батьків: – у сім’ях яких троє і більше дітей. 

Постійний контроль за організацією харчування дітей здійснюється директором, сестрою медичною.

        Матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності закладу дошкільної освіти протягом 2024 року знаходилося на належному рівні. Усі приміщення закладів відповідають санітарно-гігієнічним вимогам. Освітнє середовище  наповнено відповідно до «Примірного переліку ігрового та навчально-дидактичного обладнання для закладів дошкільної освіти» (наказ МОН від 19.12.2017 № 1633).

           На виконання листа ДСНС України від 14.06.2022 № 03-1870/162-2 «Про організацію укриття працівників та дітей у закладах освіти»  в облаштовані тимчасові укриття для захисту вихованців та працівників у разі небезпеки (повітряна тривога, артобстріл тощо). Облаштування внутрішнього простору приміщень укриття  комфортне, містить все необхідне обладнання для організації освітнього процесу.

Всі приміщення використовуються раціонально. Працюють музичні та спортивні зали. Створено умови для медичного обслуговування здобувачів дошкільної освіти  – обладнані медичні кабінети, ізолятор. 

          Будівлі дошкільних закладів знаходяться далеко від проїзної частини, мають металеві паркани, зручні під’їздні шляхи, по периметру території  захищена огорожею. Приміщення  знаходиться в належному стані, постійно проводяться роботи щодо його безпечного утримання.   

Адміністрація приділяє велику увагу озелененню території закладів, створення комфортного середовища для  перебування вихованців на вулиці.

На території   розташовані клумби, газони, дерева і кущі. Доцільно  розташовані зелені насадження як на території закладів, так і на групових ділянках. Квітники постійно оновлюються, силами працівників закладу щорічно проводиться обрізка дерев, кущів, вирубка сухих гілок.

Асфальтне покриття на території закладу Людинського ЗДО потребує оновлення. 

 Кожна група має ізольований ігровий майданчикВсі  павільйони утримуються в безаварійному  стані. 

Ігрові майданчики кожної групи також забезпечені ігровим та спортивним обладнанням відповідно віку дітей для забезпечення рухової активності на прогулянці.  Обладнання на групових ділянках  та спортивному майданчику розміщено доцільно,  надійно укріплено, відповідає ростовим показникам дітей та безпечне для використання.

В ЗДО постійно проводиться робота щодо підтримки матеріально-технічної бази закладу, системи водопостачання, теплопостачання, каналізації, сантехнічного обладнання  в режимі безперебійного функціонування, утримання всіх приміщень у відповідності з санітарно-гігієнічними, педагогічними та естетичними нормами.

Харчоблок   знаходиться в належному  стані, в робочому стані технологічне обладнання. Постійно залишаються на контролі його ремонт та поновлення.    

В цілому  технологічне обладнання   працює,  підтримується  його використання  в безперебійному режимі. 

Музична зала використовується для проведення музичних занять, свят та розваг. В залі є фортепіано, дитячі музичні інструменти.

Гармонійному розвитку дітей сприяє створення адміністрацією ЗДО  необхідних умов для організації фізкультурно-оздоровчої роботи з дітьми. Фізкультурна зала використовується для проведення щоденних занять з фізичного виховання, свят, розваг, Днів здоров'я, ранкової гімнастики.

Спортивна зала оснащена необхідним спортивним обладнанням: гімнастичні стінки; атрибути для виконання загальнорозвиваючих вправ (м’ячі, скакалки, гімнастичні палки, гантелі та кеглі); обладнання для розвитку основних рухів (гімнастичні лави, драбини, ребристі дошки, мати, канати, дуги, баскетбольні щити, тощо); виготовлене власноруч нестандартне обладнання для перестрибування, доріжки для профілактики плоскостопості). Фізкультурне обладнання відповідає гігієнічним, естетичним вимогам та анатомо-фізіологічним особливостям дітей різних вікових груп.

Постійно підтримується порядок в укритті для перебування дітей та працівників під час повітряної тривоги.

На територіях закладів працює зовнішнє освітлення.

Постійно проводиться облік використання електроенергії, щорічно проводиться інвентаризаційний облік матеріально-технічної бази закладу, створюється комісія щодо його проведення.

За кошти бюджету сільської ради у 2024 році було придбано:

Висоцький ЗДО «Льонок»: дверні полотна по групах, вхідні двері харчоблоку, плафони освітлення, лавки для сидіння, бензопила Штіль 18, пилосос, пісочниці,  матеріали для обладнання порогу закладу;

Людинський ЗДО «Берізка»  : бензокосу,  матеріали для ремонту підвального приміщення (сололіфт + монтаж),  матеріали на  поточний ремонт по групах, коврове покриття у музичну залу,  генератор+ комлектуючі, миючі засоби і медичні засоби.

Основними напрямками взаємодії з батьками у закладах дошкільної освіти є :

  • просвіта батьків;
  • фахове вдосконалення педагогів;
  • методичний та психологічний супровід організації взаємодії вихователів з батьками та спільної діяльності батьків з дітьми.

Педагоги забезпечували освітні потреби вихованців, активізували та збагачували виховні вміння батьків, підтримували їх впевненість в особистих педагогічних можливостях. Проблемами, які потребують вирішення у роботі з батьками, виступають:

  • систематичне обновлення власного сайту, завдяки якому, суб’єкти освітнього процесу зможуть обмінюватись досвідом, брати участь у різних проектах;
  • підвищення рівня психолого-педагогічної культури батьків, формування у них відчуття соціальної і особистої відповідальності за повноцінний розвиток своїх дітей.

    Можна стверджувати, що робота колективів закладів освіти була цілеспрямованою і організованою. У закладах панує атмосфера ініціативи, доброзичливості, демократичності в спілкуванні, відкритості в стосунках між дорослими і дітьми. Усі заходи, проведені в закладі освіти протягом року, були актуальними, змістовними і результативними, носили інноваційний, творчий характер, сприяли поліпшенню психологічного клімату в колективі.

Підготувала: Оксана ЩУР


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь