Звіт про роботу відділу бухгалтерського обліку, звітності та господарського забезпечення Висоцької сільської ради за 2024 рік
Відділ бухгалтерського обліку, звітності та господарського забезпечення виконує функції згідно із Законом України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», постановою КМУ від 26.01.2011 р. №59 «Про затвердження Типового положення про бухгалтерську службу України», керується нормативно-правовими і законодавчими актами України, які стосуються питань організації та ведення бухгалтерського обліку і складання звітності.
Головною метою ведення бухгалтерського обліку є облік та консолідація достовірної інформації, підготовка звітності, яка необхідна для управління діяльністю сільської ради та забезпечення контролю за виконанням кошторисів видатків.
За данними бухгалтерського обліку складаються бюджетна, фінансова та консолідована, податкова, статистична та інші звітності.
Порядок ведення бухгалтерського обліку та формування звітності регулює Міністерство фінансів України та Державна казначейська служба України згідно стандартів ведення обліку і порядок його застосування.
Для Висоцької сільської ради в Державній казначейській службі України м. Київ відкрито 78 рахунків: 39 (тридцять дев’ять) реєстраційних рахунків, 15 (п’ятнадцять) дохідних рахунків та 24 (двадцять чотири) особових рахунків .
В складі відділу 7 штатних одиниць ( працює 7 одиниць).
Основними завданнями Відділу є:
- ведення бухгалтерського обліку, складання звітності та забезпечення життєдіяльності Висоцької сільської ради;
- відображення у документах достовірної та у повному обсязі інформації про господарські операції і результати діяльності, необхідної для оперативного управління бюджетними призначеннями (асигнуваннями) та фінансовими і матеріальними (нематеріальними) ресурсами;
- забезпечення дотримання бюджетного законодавства при взятті бюджетних зобов'язань, своєчасного подання на реєстрацію таких зобов'язань, здійснення платежів відповідно до взятих бюджетних зобов'язань, достовірного та у повному обсязі відображення операцій у бухгалтерському обліку та звітності;
- забезпечення контролю за наявністю і рухом майна, використанням фінансових і матеріальних (нематеріальних) ресурсів відповідно до затверджених нормативів і кошторисів;
- організація бухгалтерського обліку та господарської діяльності, а також контроль за раціональним та економним використанням коштів в апараті, відділах сільської ради, в інших структурних підрозділах сільської ради, які не мають самостійного балансу.
В своїй роботі спеціалісти Відділу використовують комп’ютерні програми: бухгалтерська програма «Дебет Плюс», для планування, фінансування та проведення платежів – комп’ютерна програма АІС-місцеві бюджети рівня головного розпорядника, для подачі звітності до контролюючих органів – комп’ютерна програма М.Е.Doc. Також, спеціалісти працюють в системі дистанційного обслуговування «Клієнт казначейства – Казначейство» та на порталах Державної казначейської служби України, Пенсійного фонду України, Податкової служби України, Державної служби статистики України, Міністерства цифровізації України (сфера інформатизації). Всі звіти за 2024 рік оприлюдненні на єдиному web-порталі використання публічних коштів.
Протягом 2024 року:
- Опрацьовано 96 договорів разом із видатковими накладними та актами виконаних робіт та наданих послуг;
- Проведено та подано до ДКСУ - 1177 платіжних доручень, зареєстровано юридичних зобов’язань - 105 шт. та фінансових зобов′язань - 249 шт., для розрахунків з різними Дебіторами та Кредиторами;
- Проведено синтетичний та аналітичний облік видатків, оброблялись первинні документи по різним джерелам фінансування;
- Підготовлено та затверджено 84 паспорти бюджетних програм; 10 кошторисів та відповідно, планів асигнувань на 2024 рік; 15 розподілів зведеного кошторису; 115 довідок про зміни річного розпису бюджету та реєстрів змін зведеного кошторису; 15 бюджетних запитів на 2025 рік;
- Згідно до рішень сільської ради та розпоряджень сільського голови, вносилися зміни до паспортів бюджетних програм та зміни до затверджених кошторисів, довідок про зміни до кошторису;
- Забезпечено ведення обліку розрахунків та інформації щодо заборгованості (дебіторами та кредиторами);
- На протязі вказаного періоду проводилось нарахування заробітної плати працівникам сільської ради, бібліотечних та клубних установ, працівникам місцевої пожежної команди відповідно до штатних розписів та Постанови Кабінету Міністрів України від 9 березня 2006 року № 268 "Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів" (із змінами) – 54 працівникам;
- Нараховано лікарняних листів та подано заявки до Пенсійного фонду України – 54 заявки;
- Нараховано відпустки по ЧАЕС та подано до управління праці та соціального захисту населення 13 заявок;
- Прийнято та зведено 6 заявок на 1473 чоловіки щодо отримання компенсації дітям, які не забезпечувалися безкоштовним харчуванням в шкільних навчальних закладах, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи на забруднених територіях;
- Нараховано орендної плати за майно (10 договорів);
- Нараховано орендарям на відшкодування комунальних послуг (13 договорів);
- Проведено підготовку та облік розрахунків з підзвітними особами (працівниками сільської ради) – 17 авансових звітів;
- Проведено виплати:
-матеріальна допомога на лікування – 18 громадянам;
-матеріальна допомога на лікування військовослужбовцям – 9 громадян;
-матеріальна допомога у зв’язку із складними життєвими обставинами – 3 громадяни;
-матеріальна допомога на поховання – 8 громадян;
-матеріальна допомога у зв’язку з перебуванням на службі в ЗСУ та виконанням бойових завдань – 21 громадянин;
- матеріальна допомога на поховання загиблого військовослужбовця, , згідно Програми підтримки членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) Захисників і Захисниць України, які проживають на території Висоцької ТГ на 2023-2025 роки (зі змінами) – 7 громадян;
-матеріальна допомога на придбання твердого палива, згідно Програми підтримки членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) Захисників і Захисниць України, які проживають на території Висоцької ТГ на 2023-2025 роки (зі змінами) – 22 громадяни;
-матеріальна винагорода обдарованим дітям та учнівській молоді – 1 громадянин;
-одноразова допомога дітям-сиротам та дітям, позбавленим батьківського піклування, після досягнення 18-річного віку;
- Проведено списання матеріальних цінностей непридатних для подальшого використання, перевірено підстави для списання та підготовлено акти списання матеріалів, малоцінних швидкозношувальних предметів;
- Підготовлено акти приймання-передачі майна;
- Підготовлено довідки працівникам сільської ради та громадянам, які отримували компенсацію дітям, які не забезпечувалися безкоштовним харчуванням в шкільних навчальних закладах, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи на забруднених територіях за місцем вимоги;
- Проведено щорічну інвентаризацію майна;
- Проведено облік основних засобів та амортизації;
- На підставі опрацьованих первинних документів формуються меморіальні ордери: №2, 3, 4, 5, 6,7, 8, 9, 10, 13, 14, 17 - в кількості 410 шт.;
- Дані з меморіальних ордерів занесено до головної книги;
- Щомісячно та щоквартально подано звіти:
- Державної казначейської служби України
фінансова та бюджетна звітність (місячна, квартальна, річна та консолідована)
- Баланс (форма 1-дс) – 8 звітів;
- Звіт про фінансові результати (форма 2-дс) – 8 звітів;
- Звіт про рух грошових коштів (форма 3-дс) – 2 звіта;
- Звіт про власний капітал (форма 4-дс) – 2 звіта;
- Примітки до річної фінансової звітності (форма 5-дс) – 2 звіта;
- Звіт про надходження та використання коштів загального фонду (форма №2м) – 274 звіти);
- Звіт про надходження та використання коштів, отриманих як плата за послуги (форма №4-1м) – 81 форма;
- Звіт про надходження та використання коштів, отриманих за іншими джерелами власних надходжень (форма 4-2м) – 80 звітів;
- Звіт про надходження та використання інших спеціального фонду (форма 4-3м) – 110 звітів;
- Звіт про заборгованість за бюджетними коштами (форма №7м) – 836 звітів;
- Пояснювальна записка (додаток 10) – 8 звітів;
- Довідка про депозитні операції (додаток 14) – 7 звітів;
- Довідка про спрямування фактичних обсягів власних надходжень з урахуванням залишків коштів на початок року, які перевищують відповідні витрати, затверджені Законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет) (додаток 17) – 8 звітів;
- Довідка про дебіторську та кредиторську заборгованість за операціями, які не відображаються у формі №7д, №7м «Звіт про заборгованість за бюджетними коштами» (додаток 20) – 8 звітів;
- Довідка про надходження та використання окремих власних надходжень бюджетних установ, отриманих у натуральній формі (додаток 22) – 77 звітів;
- Державної фіскальної служби
- Річний звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації за 2023 рік;
- Податкова декларація з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) на 2024 рік;
- Квартальні податкові декларації екологічного податку з додатками;
- Об’єднана квартальна звітність (1 ДФ, звітність ЄСВ). Крім заробітної плати працівників, вручну заносяться дані людей, які отримують матеріальну допомогу, компенсацію дітям, які не забезпечувалися безкоштовним харчуванням в шкільних навчальних закладах, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи на забруднених територіях та оплата Фізичним особам-підприємцям за отримання товарів, послуг;
- Державної служби статистики
- Звіт із праці форма №1-ПВ (місячні, квартальні);
- Звіт про заборгованість з оплати праці (місячний);
- Звіт про капітальні інвестиції (квартальний);
- Звіт про наявність і рух необоротних активів, амортизацію та капітальні інвестиції (річний);
- Звіт про використання та запаси палива (річний);
- Звіт про постачання та використання енергії (річний);
- Забезпечено дотримання термінів складання і подавання звітності;
- Здійснювали контроль за дотриманням порядку оформлення первинних і облікових документів, розрахунків та платіжних зобов’язань, витрачанням фонду оплати праці;
- Здійснювали роботу, спрямовану на забезпечення суворого дотримання штатної, фінансової дисципліни, кошторисів витрат;
- Стежили за збереженням бухгалтерських документів;
- Виконували інші доручення в.о. сільського голови, заступника сільського голови;
- У межах своєї компетенції перевіряли, підписували та візували документи;
- Представляли інтереси сільської ради з питань, що належать до компетенції відділу, в органах виконавчої влади та інших установах і організаціях.
Підготувала:
Головний бухгалтер відділу бухгалтерського обліку, звітності та господарського забезпечення Світлана СОКОЛ