Як не стати жертвою злочину?
Як не стати жертвою злочину?
Зараз наша держава переживає не найкращі часи: негативні соціально-економічні обставини, зокрема, конфлікт на Донбасі, підвищення безробіття є основними причинами зростання рівня злочинності. І жертвою злочину може стати будь-хто з нас. Одночасно постає питання: а як не стати жертвою злочину?
Звичайно, у житті всього передбачити неможливо, але якщо ми будемо трохи обережнішими, будемо виконувати прості правила, якими ми часто нехтуємо, то зможемо зберегти своє здоров'я та болагополуччя.
Пропонуємо декілька порад, застосування яких дозволить уникнути злочинні посягання на ваше майно.
Крадіжки найчастіше стаються у місцях великих скупчень людей, на базарах, підземних переходах, у громадському транспорті. Щоб не стати жертвою крадіжки у громадських місцях не варто тримати гаманець, телефон чи інші цінні речі у зовнішніх відділеннях сумок чи задніх кишенях брюк. Не рахуйте великі суми грошей на людях.
Якщо в транспорті вас починає не виправдано активно штовхати або притискувати хто-небудь із пасажирів, не забувайте, що це може бути лише маневр, направлений на те, щоб відволікти вашу увагу і поцупити ваше майно.
З особливою обережністю поводьтеся з людьми, які люблять зупиняти людей з пропозицією «поворожити на руці». Зазвичай вони пророкують щастя, здоров'я, але трапляються випадки, коли майбутнє не таке кольорове і щоб зняти різного роду «порчі» потрібно заплатити чималі гроші. Тому краще обходити таких людей, не звертючи на них увагу. І вам буде спокійніше, і ваші цінні речі залишаться при вас.
Часто до поліції надходять повідомлення потерпілих громадян, які через шахрайські дії невідомих осіб, позбулися своїх заощаджень.
Найпоширенішими є випадки телефонних дзвінків, у яких шахраї повідомляють про те, що близькі родичі, друзі, знайомі, стали учасниками злочинних дій і були затримані працівникам поліції. Як правило, телефоний дзвінок лунає серед ночі, імітуючи голос людини, яка потрапила в біду, щоб рідні не чітко усвідомлювали, що відбувається. Повідомляють, що є можливість залагодити ситуацію, щоб уникнути передбаченої законом відповідальності. Представившись працівниками правовохоронних органів, шахраї вимагають перерахувати чи залишити у спеціально визначеному місці значну суму коштів. Зазвичай, не залишаючи часу на роздуми, і наполягають на негайному прийнятті рішення про порятунок близьких від неіснуючої загрози.
Також, мають місце випадки шахрайства, при купівлі чи продажі товарів через мережу Інтернет. Найпопулярнішим способом шахрайства є продаж неіснуючого товару, за доволі привабливою ціною.
Також, нерідко, шахраї телефонують з прихованих номерів, представляються працівниками банку, під приводом перевірки чи уточнення особистих даних, від іміни неіснуючих банківських операцій з ознаками шахрайських дій, злочинці випитують у потерпілих реквізити банківських карток, зміст смс-повідомлень, які надходять клієнтам банків. Отримавши необхідну, інформацію перераховують наявні на рахунках кошти.
Усі перераховані вище дії містять ознаки складу злочину, передбаченого статтею 190 Кримінального кодексу України (Шахрайство). Санкція цієї статті передбачає покарання у вигляді штрафу в ромірі 850 гривень або позбавлення волі на строк до дванадцяти років з конфіскацією майна.
У разі надходження сумнівної інформації, пов'язаної із необхідністю перерахунку грошей невідомим особам, не варто робити поспішних вчинків, перевірте інформацію щодо свого родича, зателефонувавши йому на мобільний, при цьому запитайте про події життя, які відомі лише вам, та повідомте про факт шахрайства до поліції, зателефонувавши 102.
Отож, як говорить народна приказка: береженого Бог береже! Пам'ятайте, що тільки ваша спостережливість і рішучість здатна попередити злочин, тому ваша безпека залежить виключно від вас самих і від вашої пильності. Будьте уважні і обережні!
В рамках проекту проводиться інформування громадян та надання практичних рекомендацій щодо захисту прав за найбільш актуальними напрямами.
Більше інформації про проект «Я МАЮ ПРАВО!» на сайті prаvo.minjust.gov.ua та за номером 0 800 213 103 (єдиний контакт-центр системи надання безоплатної правової допомоги).
Довідково. Сарненський місцевий центр з надання БВПД знаходиться за адресою: м. Сарни, вул. Широка, 22 (другий поверх приміщення «Приватбанку»). тел.: (03655) 3-22-20, (067) 856 74 35.
Дубровицьке бюро правової допомоги: м. Дубровиця, вул. Воробинська, 9 (приміщення районної бібліотеки), тел. (03658)2-00-06.
Телефон безкоштовної гарячої лінії 0 800 213 103 (цілодобово).
Фахівці Сарненського місцевого центру
з надання безоплатної вторинної правової допомоги